Vorig weekend ontving ik deze foto van onze collega Vincent, met de boodschap: “M’n dochter Alice (11j) pimpte het Conics-logo!” Wat me meteen opviel was de strakke aflijning van de gekleurde vlakken. Wauw, mooi gedaan, Alice!
Toen pas zag ik de tape die ze moet hebben gebruikt op de foto, wat me echt opvallend leek. Dat was slim bedacht! ik zou deze life hack zelf nooit hebben bedacht; lang leve TikTok of Youtube waarschijnlijk 🙂 ! Deze moet ik onthouden voor wanneer mijn kinderen de stoepkrijtfase bereiken.
Door de foto vroeg ik me echter – bijna Chandler-achtig – af: “Kan het nog meer the Conics way zijn waarop we allemaal, zelfs onze kinderen, proberen het bedrijf te verbeteren?” Alsof het hele gezin ook deel uitmaakt van de organisatie?
Eigenlijk maken onze kinderen en gezinnen er in deze periode meer dan ooit deel van uit en dat zijn ze eigenlijk altijd geweest, denk ik. Vanaf dag 1 kozen we voor een balans tussen werk en privé waar we allemaal de vrijheid hadden om te jongleren met onze werkplek en werktijden om de complexe puzzel van ons professionele en gezinsleven te leggen. Niet altijd makkelijk en nooit in balans, maar altijd met de beste bedoelingen voor alle partijen.
Tijdens deze Covid-19-lockdown-dagen heeft deze manier van werken waarschijnlijk het ultieme niveau bereikt. In plaats van een ochtend-, middag- en avondspits, is de balans tussen werk en privé voor velen van ons een 24-uurs driedimensionale legpuzzel geworden.
Dus, voor alle lezers van dit bericht: Conics daagt je uit. Als je denkt dat jouw familie een plaats heeft in uw professionele leven, Laat de kids dan een stoepkrijttekening maken van uw bedrijfslogo en deel deze onder onze LinkedIn-post! Op deze manier kunt u én een leeuk moment delen met uw gezin, én wat extra zichtbaarheid voor uw bedrijf creëren. Dat maakt de (laatste?) lockdown-dagen misschien wat draaglijker. Als u uw bedrijfsadres in een PM achterlaat, sturen we de eerste 50 bijdragers het Conics-speelkaartspel als een duim omhoog voor de kinderen! Een ouderwets kaartspel biedt immers nog steeds een heleboel mogelijkheden voor wat vertier met familie of collega’s en ondersteunt tegelijkertijd onze fantastische grafische industrie!
